Ongoing Projects

[mais] [Further Information]

SISCODE - Science through CODEsign (2018-2021)

[mais] [Further Information]

OSOS - Open Schools for Open Societies (2017-2020)

Educational project for reflexion, debate and exploration of ways of change and development of schools so that they become more open to the community around. On the long term, the project will create a national network of 100 schools supported by educational resources and teachers training. Funded by Horizon 2020.

[mais]

STEM School Label (2017-2020)

European project that intends to support schools in STEM education (Science, Technology, Engineering and Mathematics), engaging students with these subjects. The project will provide the schools with the necessary tools in order to engage their teachers, students and other community members in STEM related activities. Funded by Erasmus+ - Key Action 2.

[mais]

FIT4RRI - Fostering Improved Training Tools for Responsible Research & Innovation (2017-2020)

[mais] [Further Information]

Expand - Art, Science and Technology Residencies (2018/2019)

A collaboration between O Espaço do Tempo, Ciência Viva and Audiência Zero. Together, we promote research projects in the digital arts with a strong technology research dimension. Over two weeks we will bring together creators at the intersection of art, science and technology to develop prototypes of science mediation with a strong creative dimension.

ERC=ScienceSquared

Projecto europeu que dá a conhecer o European Research Council (ERC) a estudantes, investidores, decisores políticos, investigadores e a todos os cidadãos europeus.

EduCO2cean (2016-2018)

Projecto europeu que dá a conhecer a importância da investigação sobre os impactos e mitigação das alterações climáticas no mar, com especial destaque para o Oceano Atlântico e o Mar Báltico.

[mais]

Foresight - Noite Europeia dos Investigadores (2016-2017)

Projecto europeu financiado pela Comissão Europeia no âmbito das Acções Marie Sklodowska - Curie. Melhoramento cognitivo, Lixo marinho e Lixo espacial, Nanotecnologia contra o cancro, Energia e Alterações climáticas foram algumas das áreas em foco neste grande encontro entre cientistas e público de todas as idades.

ESERO Portugal

Programa educativo da Ciência Viva, em parceria com a Agência Espacial Europeia (ESA), que usa o Espaço como contexto inspirador para promover o interesse de crianças e jovens para a aprendizagem de conteúdos científicos e incentivar carreiras científicas e de engenharia. Financiado pela ESA.

Sea Change

Sea Change is an EU H2020 funded project that aims to establish a fundamental “Sea Change” in the way European citizens view their relationship with the sea, by empowering them, as Ocean Literate citizens, to take direct and sustainable action towards a healthy ocean and seas, healthy communities and ultimately a healthy planet.

Sparks (2015-2018)

Sparks is an awareness-raising project to show Europeans that they can get involved in science and that various stakeholders share the responsibility for scientific research and innovation.

Exhibition Beyond the Lab: the DIY Science Revolution and participatory activities, from January to March 2017

[mais]

Aliança para a Investigação do Atlântico – CSA (AORA-CSA)

Projecto europeu para promover a cooperação transatlântica na investigação marinha, incluíndo a área da Literacia do Oceano.

Space Awareness

Projeto internacional para a produção de recursos e promoção de atividades para motivar crianças e adolescentes, educadores e famílias para as ciências espaciais.

synenergene

Projecto Europeu para fomentar o diálogo público sobre biologia sintética e processos de aprendizagem mútua entre uma grande variedade de interessados da ciência, indústria, sociedade civil, educação, arte e outros campos.

Conhecer o Oceano

Recursos educativos para apoio à integração do oceano nos curricula escolares e informação sobre instituições com investigação científica nesta área.

World Biotech Tour

The WORLD BIOTECH TOUR is an international project gathering science centres from all over the world with the same purpose: to demonstrate the relevance, excitement and wonder of biotechnology.

Previous Projects